A diéta hatásai a szervezetre

Diéta zöldségekkel.
Diéta zöldségekkel.

Fölösleggel küzdünk, esetleg a plusz kilók miatt már régi kedvelt ruháink sem jók ránk? Nos, általában két lehetőség áll előttünk, ha változtatni akarunk a jelenlegi helyzeten. Diéta és testmozgás. Elszántabb esetben mindkettő. A megfelelő testmozgás része az egészséges életnek, de mivel a szervezet nagyobb igénybevételnek van kitéve, az energiafelhasználás is jelentősen megnövekszik, így több szénhidrátot és zsírt kell bejuttatnunk.

A diétával pedig általában pont ezeket akarjuk csökkenteni. A testmozgás és a diéta egyszerre való végzése nem egyszerű feladat, így az elején érdemes csak az egyiket választani. Az egészséges mennyiségű testmozgás napi 1 órát jelent a legtöbb esetben. Napi egy óra edzés mellett testsúlyunk csökkenhet és az energiaszintünk is megemelkedik, ami sosem árt a mai mozgalmas világban. A diéta ezzel szemben mindig nehezebben szokott indulni a legtöbb ember esetében. A diéta lényege, hogy általában mennyiségileg kevesebbet eszünk, vagy olyan ételekből eszünk többet, amelyek zsír és szénhidrátszegények.

Az éhezés az egyik legkellemetlenebb érzés és az első pár hét alatt van esély, hogy találkozunk vele, amíg szervezetünk átáll az új étrendre és gyomrunk összeszűkül. A diéta hatásai lehetnek egyaránt pozitívak és negatívak. A súlyosabb esetekben akár mentális problémák is felmerülhetnek, hasonlók, mint amivel a függőségek során küzdenek az emberek. Egy sikeres diéta azonban rengeteg pozitív változást hozhat. A testsúlycsökkenés és a feleslegek leadása örömteli élmény, javít a külsőnkön és az egészségünket is javíthatja.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.