Mi a mediterrán diéta és miért hasznos?

A mediterrán diéta alapja a nyers gyümölcs és zöldség
A mediterrán diéta alapja a nyers gyümölcs és zöldség

Nem kérdéses, hogy manapság az emberek egyre több esetben hajlanak az egészséges élet felé, s ehhez nélkülözhetetlen az egészséges életmód is. Azok az emberek, akik a Földközi tenger területén élnek leginkább az un. mediterrán diétát alkalmazzák az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás megvalósítására. Nem is kérdéses, hogy a mediterrán diéta használói között jóval kisebb a szív –és érrendszeri megbetegedések kockázata, s ezt már számtalan statisztika alátámasztotta, amelyek egytől-egyig megbízható szakemberek munkáján alapulnak. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy az említett diéta esetében nem csak a szív- és érrendszeri problémák kockázata csökken, hanem a legkülönfélébb rákos megbetegedéseké is, amelyek manapság már szinte népbetegségnek számítanak. A mediterrán diétáról alapvetően azt kell tudnunk, hogy egy zöldségek és gyümölcsök fogyasztásán alapuló módszer, amely szinte minden esetben javítja a közérzetet és természetesen a bélrendszert is egyensúlyba hozza. Továbbá a mediterrán diéta kapcsán az olivaolaj is nagy szerepet tölt be a táplálkozásban, s természetesen a legkülönfélébb halak, tenger gyümölcsei stb. Az egyik legfontosabb alapkövetelmény az említett diéta mellett, hogy minden esetben extra szűz olivaolajat kell használni a főzések alkalmával, s a különböző zöldségeket, gyümölcsöket nyersen érdemes fogyasztani. Az étkezésben tehát a növényi eredetű élelmiszereknek kell dominálniuk és semmiképp a húsoknak. Természetesen a húsok fogyasztása is megengedett, azonban csak megfelelő mennyiségben és minőségben.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.