Bombabiztos fogyókúra – egy hónap alatt akár mínusz 6-8 kg?

fogyókúra
Fogyókúra

Nyáron valahogy megszaporodnak számban a saját alakjukkal elégedetlenkedő személyek. Azt is kijelenthetjük, hogy a hölgyek és az urak közül az előbbiek azok, akik kritikus szemekkel a tükörképükre meredve megállapítják: ez nem mehet így tovább, muszáj fogyni, lehetőleg minél hamarabb! Nos, a témában járatos személyek tudják jól, a gyors fogyás sohasem eredményes hosszútávon.

Bár az önsanyargatás valóban látványos, amint abbahagyjuk a tarthatatlan diétát, a kilók szép lassan visszatérnek –sőt, erősítést is hoznak magukkal. Az igazság az, hogy csak és kizárólag a hosszú távú, elkötelezett életmódváltás váltja be a hozzá fűzött reményéket, ám ha minden áron szeretnénk, hogy kevesebbet mutasson alattunk a mérleg a bikiniszezon napjaira, okosan lássunk neki a fogyásnak. Mutatunk egy valóban bevált, dietetikusok által is ajánlott diétát, ami, bár nem a legegyszerűbb, hatékonyságban verhetetlen.

Mielőtt nekikezdünk a fogyókúrának, távolítsunk el minden bűnös élvezeti cikket otthonról, nehogy a végén még kísértésbe essünk. A fogyókúra alatt ugyanis szigorúan tilos a csoki és az egyéb édességek. A leírt mennyiségeket tartsuk be, alkoholt ne fogyasszunk, csak és kizárólag szénsavmentes vizet igyunk. Jöjjön tehát egy hét minta-menüje, amit a fennmaradó hetek napjai alatt is fogyaszthatunk, ám olyan sorrendben, ahogy az nekünk tetszik:

– Hétfő: kezdjük a reggelt egy finom csésze kávéval vagy teával, ízlés-világtól függően! A 10 órai során fogyasszunk tetszés szerint néhány darab gyümölcsöt. Itt igazából a banánon kívül bármi szóba jöhet. Az ebéd a káposztalevesé, szintén abban a mennyiségben, amennyit kívánunk, persze szigorúan zsírmentesen. Sajnos azoknak, akik nem igazán kedvelik a fogyókúrák kötelező elemét, a káposztalevest, azoknak rossz hírünk van, ugyanis a vacsoránk is ugyanaz.

– Kedd: a reggeli ugyanaz, mint az előző nap folyamán, ám ha nagyon éhesen lennénk, nyugodtan megajándékozhatjuk magunkat egy-két darab teljes kiőrlésű gabonából készült keksszel. Tízóraira együnk néhány almát, ebédre pedig burgonyasalátát. A vacsora is a krumpliból készült finomság lesz, ám a különbség az, hogy míg délben bármennyit tehettünk a tányérunkra, addig este már csak maximum 200 grammot fogyaszthatunk.

– Szerda: A reggeli és a tízórai eleségünk semmiben nem különbözik a hétfőitől vagy a kedditől. Ebédre fogyasszunk paradicsomot túróval. És igen, már kitalálhattuk, a vacsora is ugyanaz, mint a déli eleségünk.

– Csütörtök: a szokásos kávé/tea mellé fogyasszunk egy pohár sovány joghurtot. Tízórai fejében megajándékozhatjuk magunkat egy-két darab keksszel. Az ebéd az ínycsiklandozó gombás rizs, párolt hal kombináció. Estére fogyasszunk némi párolt zöldséget, ha nagyon éhesek vagyunk, akár hallal.

– Péntek: a reggeli és a tízórai egyezik az előző napi menüvel. Ebédre és vacsorára fogyasszunk zöldbablevest, szigorúan habarásmentesen.

– Szombat: a hétvége első napján sem rúghatunk ki a hámból: ebédig ugyanazt fogyasszuk, mint hétfőn. Ebédre 300 gramm csirkemell zöldségkörettel az ideális táplálék, csakúgy, mint vacsorára.

– Vasárnap: sajnos ennél a fogyókúránál a hét legutolsó napja nem „csalós-nap”, ám a jó hír az, hogy reggeltől estig mi variálhatjuk a menüt, mivel nincs előírva semmi kötelező. Válogatni természetesen a hétfő-szombat pontoknál felsorolt fogásokból lehet.