Kreatív testmozgás – ha már unja a hagyományos módszereket

Mi a legriasztóbb az életmódváltásban? Az, hogy nem ehetjük a kedvenc ételeinket, vagy valami teljesen más tántorítja vissza az embereket a változástól? A tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ember az életmódváltással kötelező testmozgást tartja a legfélelmetesebbnek, hiszen az rengeteg elszántságot és kitartást igényel a személy részéről. A gond általában az, hogy a választott testmozgás sajnos túl unalmas ahhoz, hogy hosszabb távon lekösse a szóban forgó egyént – mi azonban most összeszedtünk néhány olyan megoldást, amire garantáltan nem fog ráunni senki! Az első ilyen ötlet a kerékpározás. A szóban forgó testmozgási módszer már-már hobbi-számba megy, és kiváló alternatíva bárkinek, aki nem szeret, vagy nem tud sokáig futni.

A kerékpározás szinte az egész testet megmozgatja, emellett pedig remekül formálja a feneket és a lábakat – ám, ami a leginkább élvezetes a biciklizésben az, hogy sohasem unalmas! Nem bizony, hisz a folyamatosan változó táj garantálja, hogy ne érezzük magunkat mókuskerékben, és úgy mozgassuk meg az izmainkat, hogy közben élvezzük az elénk táruló csodás panorámát. Azoknak a személyeknek, akik még csak most léptek rá az életmódváltás rögös útjára, de tudják, hogy nem állnak meg egy szinten, hiszen a folyamatos fejlődés a cél, a kerékpározás tökéletes választás, hiszen felkészíti a testet a nehezebb erőnléti edzésekre. A testmozgás egyébként a roppant közkedvelt úszás formájában is elképzelhető. Az úszás nemcsak fitten tart minket, de tónusossá teszi a testet, megmozgatva minden porcikánkat- ilyen hatásosan egyébként egyetlen sporttevékenység sem képes formálni az alakot.

Hogyan legyünk fittek 70 fölött?

Sajnos ki kell jelentenünk: a tisztest kort megélő embereket a társadalom túl korán „leírja”. Bizony, mi, a fiatalabb generáció hajlamosak vagyunk a 70 fölöttieket beskatulyázni, olyan szerepbe kényszerítve őket, ami a legtöbb esetben nem kényelmes a számukra. Az igazság az, hogy az említett korosztály képviselői, ha lélekben fiatalok maradtak, rengeteg olyan tevékenység elvégzésére képesek, amelyek még egy 20-on évest is lenyűgöznek.

A fittség, a jó kondi az idősebbeknek is éppoly fontos, mint az utánuk jövő generációnak. Persze nem kell ahhoz senkinek maratont futni, hogy bebizonyítsa, még mindig egészséges, de a rendszeres testmozgás valóban fontos. Senkinek nem szabad elhanyagolnia az egészségügyi állapotot, különösen nem azoknak, akik már túllépték az 50-es mérföldkövüket az életük során – hát akkor a 70-eseknek! Az első és talán legfontosabb betartandó szabály az, hogy nem szabad elhízni.

Az egészség és a pozitív gondolatok kapcsolata

A mosoly egy olyan görbe, ami mindent egyenesbe hoz!- halljuk sokszor a jópofa, frappáns mondatot. Talán nem is gondolnánk, hogy e játékos kijelentés milyen mély filozófiai mondanivalót is rejt magában! Bizony, a mosoly, a jó kedély állapot, a boldog léttudat és az egészség szorosabban összefügg, mint azt elsőre sokan hinnénk. Milyen érdekes, hogy a 21. Század másról sem szól, csak az egészség hajhászásáról! Nem hiszi? E tény megállapításához nem kell évekig tartó kutató munkát végezni, elég csak nyitott szemmel és füllel járni-kelni kicsit a világban.

Az internet különféle platformjai, a szociális hálótól kezdve egészen az ártatlannak vélt receptes oldalakig minden arról szól, hogyan lehetünk egészségesek. Az információáradattól azok sem menekülnek, akik kicsit klasszikusabb módon szórakoztatják magukat, ugyanis az újságok hasábjain szintén ez a sláger a legnépszerűbb: életmódváltás, diéta, csodafogyókúra. Nagyon nehéz helyesen lavírozni a fergetegesnek kikiáltott tippek, trükkök és jótanácsok között, így nem is csoda, ha sokszor épp az ellenkezőjét érjük el annak, amit szeretnénk. Az igazság az, hogy van a birtokunkban egy olyan ősi erő, tudás, képesség, vagy nevezzük bárminek, amelynek felhasználásával és megélésével komfortossá tehetjük az életünk bármely területét, így az egészséget is.

Tipikus fogyókúrás hibák és buktatók

Ha megkérdezünk tíz hölgyet arról, elégedett-e az alakjával, valószínűleg kilenc azonnal rávágja – persze csak ha képes abbahagyni a cinikus nevetést- hogy sajnos nem, hiszen lenne még mit jócskán lefaragni a kilókból ahhoz, hogy elégedetten tudjon visszamosolyogni a tükörképére. A szerencsés tízedik pedig valószínűleg füllent, hiszen a nőkről köztudott: soha nincsenek „kibékülve” az éppen aktuális idomaikkal. Az örök favorit megoldás, a kalóriák ellensége, az áhított alak eléréséért felelős megoldás a fogyókúra. Persze már magának a szónak a hallatán is kirázza a hölgyeket a hideg, természetesen nem minden ok nélkül. Sajnos kegyetlenül hangzódhat, de mégis igaz, a nők java része rosszul lát neki a fogyókúrához.

Egyik napról a másikra megkurtítják az addigi étrendjüket és a kukába dobják a frigó tartalmát, önsanyargatásba kezdenek, aztán nem győznek eleget csodálkozni a mérlegre állván, hogy a leadni kívánt fölös kilók helyett még többet szedtek fel. Igen, azok a bizonyos kilók csak erősítésért mentek el, mivel a szervezet így reagálja le az általa „vészhelyzetnek” vélt szituációt, vagyis, hogy nem kapja meg az addigra megszokott ételmennyiséget és minőséget. Ebben a fázisban kezdődik el a zsír raktározása, ami roppant nagy elkeseredéshez vezet a fogyókúrázó részéről, hiszen, ahogy említettük, a nagy nehezen leadott néhány kiló hatványozottan tér vissza. Mit tehetünk azért, hogy a fogyás ne csak tiszavirág életű legyen, de hosszú, tartós és – lehetőség szerint- fájdalommentes.

Melyik a helyes út a diéták útvesztőjében?

Hölgyeim, tegyék a szívükre a kezüket! Titkon, még, ha sohasem vallanák is be, olyan álomalakra vágynak –főleg így a nyár közeledtével-, ami a méltán ünnepelt és irigyelt hollywoodi sztárok sajátja! A szörnyű igazság az, hogy a fennen hirdetett „fogadd el magad” mozgalom kellős közepén is családanyák ezrei pillantgatnak kétségbeesetten a tükörbe, azon furfangos ötleteken törvén a fejüket, mivel is lehetne a nem túl esztétikus zsírpárnákat a strandon eltakarni. Ha nem kenyere az önámítás, és szereti tisztán és világosan látni a helyzetet, be kell látnia, sajnos teljesen fölösleges a trükközés, ha nem tesz az álomalak eléréséért, sohasem az a személy fog visszakacsintani a tükörből Önre, akire bátran visszamosolyoghat.

Nem, ezzel nem azt állítjuk, hogy nem kell magunkkal „kibékülve” elfogadni azt a megváltoztathatatlant, amit a sors genetika-ügyileg nekünk dobott, hiszen, aki körtelakú, az az is marad, illetve akinek rövidek a lábai, sohasem fog Angelina Jolie-szerű kecses, hosszú virgácsokkal ékeskedni. Vannak azonban olyan tényezők, amelyeket kitartással, akarattal, mentálisan megfelelően felkészülve eredményesen ki lehet küszöbölni. A tökéletes példa erre a roppant makacs, nem túl szívderítő látványt nyújtó úszógumi, a hölgyek ádáz ellensége, a narancsbőr, a végtelenül sok fejfájást okozó integető izom és társaik. Mit tehet az ember lánya akkor, ha mindezen zavaró jelenségektől szeretné saját magát megszabadítani?

Hogyan történik a zsírból fogyás?

Amikor valaki sportolni kezd a súlycsökkentés érdekében, elszomorodik, ha azt veszi észre, hogy a testtömege változatlan maradt. Holott nem szabad elcsüggedni, hiszen a jelenség mindenkit érint és el is áruljuk, hogy mi az. A zsírból fogyás izomnövekedéssel jár, vagyis addig, amíg a zsírrétegből veszítünk, addig az izmaink megedződnek és nőnek.

Ennek tudható be az, hogy a mérleg néha egy helyben áll. A sportolás elkezdése után nem a mérleg értékeit kell figyelni, inkább a centikre fókuszáljunk, amelyek a derékról és csípőről tűnnek el. A zsírból fogyás nem egyszerű, sportolni mindenképp kell hozzá. De mi van az étrenddel?

Az egészség és az energiavámpírok kapcsolata

Az egészség definíciójának a meghatározása korántsem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolná bárki. Sokak szerint az egészség a betegség hiányát jelenti, ám ha a mélyére nézünk e kijelentésnek, hamar rájövünk, hogy sántít, sőt, nem is állhat távolabb a valóságtól. Kit nevezünk egészséges embernek? A fogalom komplexitását boncolgatva rájöhetünk, az egészség maga az épség és a jólét- testi, lelki és szociális értelemben. Az a személy, aki nem engedi át magát a negatív töltetű gondolatoknak, tudatosan kerüli a stresszes helyzeteket, figyel a belső „Én” hangjára, könnyebben teremti meg azt a harmóniát, mint az, aki folyamatosan görcsöl, és a jövőn aggódik.

Természetesen ezzel nem azt állítjuk, hogy nem kell a holnapra gondolni, csupán azt, hogy érdemes pozitívan, optimistán és reményteljesen tekinteni az eljövendő napok elé. Sokan nem is gondolnák, mennyire fontos a „kinn” és a „benn” balansza, ha az egészségről van szó. Ám lássunk egy konkrét példát is arra, milyen fontos a pozitív gondolkodás a szervezetünk egészére nézve. Valószínűleg Ön is találkozott már az élete során olyan emberrel, akinek a folyamatos panaszkodás a lételeme, sőt, az is könnyen megtörténhet, hogy a közvetlen környezetében is akad olyan ismerős vagy családtag, aki, amint kinyitja a száját, máris elkezdődik a panaszáradat, és a –talán nem is létező- betegségek sorolása.

Ebben rejlik az intenzív fogyás titka!

Szeretne végre mosolyogva tükörbe nézni a kifogástalan alakját szemlélve? Ha már több diétás módszeren is túlvan annak érdekében, hogy intenzív fogyás következtében elégedett lehessen, azonban a várva várt hatás elmaradt, az Alakorvoslás programot kell kipróbálnia. Egy olyan ellenőrzött, orvosi tapasztalatokon alapuló alakformáló programról van szó, amit egyaránt követhet egészséges és beteg ember, sportoló, de még egy kismama is.

A nordic walking oktatás Önnek való

Szeretne kipróbálni egy új mozgásformát? Egészségesebben akar élni? Jobb erőnlétre vágyik? Akkor a nordic walking oktatás remek ötletnek bizonyulhat. A meetingmyself.hu weboldalon többet megtudhat erről a lehetőségről. Az alaptechnikás tanfolyam mindössze 3 órás, tehát biztosan tud majd időt keríteni a részvételre. Megtanulhatja a helyes bothasználatot és megismerheti a technika alapjait.

A nordic walking oktatás keretén belül, az izmai 90 százalékát megdolgoztathatja túlzott terhelés nélkül. Könnyen és gyorsan járhatja be a terepet. Természetesen, az útnak indulás előtt szüksége lesz bemelegítésre és nyújtásra is, ha el szeretné kerülni a kellemetlen sérüléseket. Rengetegféle botot tehet próbára a nordic walking oktatás során. Előbb-utóbb biztosan meg fogja találni azt, amelyik minden szempontból illik Önhöz.

A változókori hőhullámok fokozott kezelése

A test öregedésével egyre több kellemetlenség nehezíti meg a mindennapokat. A nők esetében ez kétségtelenül a menopauza időszaka, ami sok panaszra adhat okot. Ilyen problémát jelentenek a változókori hőhullámok is, hiszen ezek előfordulása rendkívül gyakori.

Sok nő annyira egyértelműnek veszi, hogy ilyen panaszokkal már nem is fordul az orvosához. A változókori hőhullámok kiváltó oka a hormonális egyensúly felborulása, még pontosabban az ösztrogén és progeszteron szint csökkenése. Az egyensúly visszaállítására fejlesztették ki a Wise Tree Naturals kutatói a ciklusbarát krémet és étrend kiegészítőt.

Mit lehet tenni ha már úgy beragadt a fülzsír hogy otthon nem tudja kiszedni?

A fülzsír állandóan képződő zsíros massza, ami olykor sok kellemetlenséget tud okozni. Védelmet biztosít, de ha megtapadnak benne a baktériumok, akkor komoly gyulladáshoz is vezethet. A fülpiszkálón kívül, érdemes a fülgyertyázás mellett dönteni, ha szeretnénk megszabadulni a fülzsírtól. Ha az otthoni fülgyertyázás már nem működik, akkor érdemes segítséged kérni, hiszen a magánrendelők (például az Árvai Barta magánklinika) rendelkeznek olyan eszközökkel, amivel ez a probléma percek alatt orvosolható. Az Árvai Barta magánklinika nemcsak sebészeti kezelést javasol, hanem konzervatív megoldásokat is. A gyermek és a felnőtt fül-orr betegségeket külön kezelik, így minden korosztály megtalálja a számításait.

Információt tartalmaznak a homeopátiás szerek

A homeopátia a XVIII században született Németországban. Tény, hogy akkoriban még közel sem volt ennyiféle gyógyszer, mint napjainkban. A feltaláló vegyész abból a megfigyelésből indult ki, hogy némely szerek ugyanazt a tünetet produkálják, mint némely betegségek, így született meg a homeopátiás szerek elmélete, majd gyakorlata.

Azóta világszerte elterjedt ez a gyógyítási módszer, noha sokan vitatják eredményességet. Ugyanígy sokan kedvelik is, hiszen csak a hatóanyag információja kerül a szervezetbe, ezt arra késztetve, hogy maga dolgozzon a problémán.

Az egészséges étkezés alapjai

Ön is szeretne egészségesebben étkezni, de nem tudja hol lenne jó kezdeni? Az egészséges étkezés alapjai valójában nagyon könnyűek, azonban mint minden kezdet vagy váltás ez is egy hosszabb folyamat része.

Amikor egészséges étkezésről beszélünk egy tudatosabb táplálkozás kialakítása a cél, amiben fontos szerepet játszik néhány alapvető élelmiszer, mint a karfiol, ami a zöldségek közül is az élen szerepel.

Varikoflex balzsam a visszeres lábra

A visszeres végtagok egyáltalán nem kozmetikai problémát jelentenek, annak ellenére, hogy sokan így gondolnak rá, hanem egy súlyos érrendszeri betegséget, ami abban az esetben, ha elhanyagolják, komoly szövődményekkel is járhat. A webáruházunkban megvásárolható termékek mind természetes alapanyagokból készülnek, ilyen például a Varikoflex balzsam is, ami egyre népszerűbb a visszeres gondokkal küszködő betegek körében, mindez nem véletlenül. Ennek a balzsamnak a fő alkotóeleme a vadgesztenye, ami egy nagyon értékes gyógynövény.

Az örök fiatalság forrása: a yam gyökér kivonat

A yam gyökérről eddig még sokat nem lehetett hallani, pedig Kínában lassan kétezer éve használják. A fiatalság forrásaként is szokták emlegetni. A keményítős zöldségnövény főzve, pürésítve, sütve fogyasztják, de nagyon sok országban krumpli helyett is használják. Liszt is készíthető belőle, így nagyon finom kenyér és sütemény alapanyaga.

A yam gyökér kivonat legfontosabb hatóanyaga a béta-karotin és a dioszgenin. Ezek összesen a progeszteron hormon előállításáért felelősek. Ennek köszönhetően, egyensúlyba hozza a hormonháztartást, ami főleg a nők esetén jelent nagyobb problémát.