Nyolc óra munka, nyolc óra pihenés…

Van-e annál fantasztikusabb érzés, mint amikor a totális kimerülés szélén végre beeshetünk a pihe-puha ágyikónkba, és átadhatjuk magunkat az alvás mámorító-boldogító öntudatlanságának? E költői kérdésre természetesen nem szükséges válaszolni, anélkül is jól tudjuk, milyen fontos az egészségesen működő szervezetnek a kielégítő alvás. A statisztikák mégis sorra azt mutatják, az emberek közel fele nem alszik eleget. A munka, a folyamatos stressz, a család és az egyéb körülmények miatt nem ritka, ha csupán 5-6 óra alvásban van részünk a kielégítő 8 helyett. Jelen cikkünkben listázzuk azokat a pozitív jelenségeket, amelyeket az imént említett standard alváshossz vonz magával.

Nos, a kutatók szerint az, aki rendszeresen nyolc órát alszik este, sokkal könnyebben áll neki a következő nap megpróbáltatásinak, illetve gyorsabban tanul és sajátítja el az új információkat. Annak a személynek, akiknek van szerencséje eleget pihenni, nincs gond a koncentrációjával sem. Ebből egyenes úton következik a gyorsabb és hatékonyabb problémamegoldó képesség. Valószínűleg mindnyájuknak volt már része abban a csodás érzésben, amikor reggel az ágyból kikelve- mit kikelve, kipattanva!- azt érezzük, miénk a világ!

Mi köze az elhízásnak a munkahelyünkhöz?

Látszólag semmi – viszont, ha kicsit mélyebbre ásunk a témában, rájövünk, hogy nagyon is sok. Azt persze mindenki hallotta már, hogy az ülőmunka milyen káros az egészséges szervezetre nézve, sőt, az elhízást is elősegíti, viszont a legújabb kutatások bebizonyították, számos egyéb munkahelyi tényező játszik közre a gyarapodó kilók számának a tekintetében. Először is, a társaság roppant nagy szerepet játszik a munkahelyi elhízásban. Hihetetlenül hangzik? Nos, emlékezzünk csak vissza a hektikus tinédzser éveinkre, amikor azért tettünk meg egy számunkra nem túl vonzó dolgot, mert a baráti kör, a haverok azt jónak tartották, sőt, mi több, el is várták!

Igen, igen, pontosan az egy-két száll elszívott cigire, és a buliban elfogyasztott sör esetére gondolunk. Talán, ha annak idején nem olyan lett volna a társaságunk, amilyen, mi is máshogyan alakítottuk volna az akkori életünket. Ugyanez igaz a munkahelyi közös étkezésekre is! És akkor még nem is beszéltünk a számtalan szülinapi buliról, munka utáni összeröffenésről, vagy az ebédidőben ránk kínált falatokról! Mai modern rohanó világunkban szinte lehetetlen bármit is pontosan megtervezni. Ez alól a sajnálatos tendencia alól nem képez kivételt a munkahelyi ebéd megtervezése sem.

Hogyan győzzük le a dühöt?

Az érzéseinkért általában nem felelünk, hiszen az emóciók ösztönösen születnek meg a lelkünkben, így maximum csak azt kontrollálhatjuk, hogyan törnek a felszínre ezek a szóban forgó heves érzelmek. A düh kétségtelenül az egyik legnagyobb adrenalin-lökettel rendelkező abszolút természetes érzés, ami tulajdonképpen akár hasznos is lehet, hiszen megvéd minket a veszélytől, illetve cselekvésre késztet. Azonban a düh, ha hagyjuk hosszútávon eluralkodni magunkban, roppant káros, sőt, képes felemészteni az egyébként békés személyt is. Szerencsére számos olyan remek trükk áll a rendelkezésünkre, amelynek segítségével kordában tarthatjuk az indulatainkat, és legyőzhetjük a bennünk kavargó örvényt. Sokan vélik úgy, ha papírra vetjük a gondolatainkat, megszabadulunk attól, ami bánt, ami fájdalmat okoz – vagy, ami kiveri a biztosítékot.

Pontosan így van ez a dühvel is, ezért, ha épp nem a legjobb formánkban vagyunk, nyugodtan ragadjunk papírt és tollat, és valljuk be őszintén, miért vagyunk oly mérgesek. Miután befejeztük a vallomást, stílusosan akár össze is gyűrhetjük vagy téphetjük a fogalmazást, és egy nagy kacaj kíséretében búcsút inthetünk a dühnek. Az életben a legegyszerűbb, „ingyenes” dolgok a legnagyszerűbbek, mint például a jó nagy ölelés. Az ölelés a szeretet egyik legkézenfekvőbb megnyilvánulása, remekül oszlatja el a felhőket a fejünk fölül, így abban az esetben, ha düh marcangolja a lelkünket, zárjunk az ölelő karjainkba valakit, aki valóban közel áll hozzánk.

Fogyókúrázók fatális tévedései

A megmosolyogtató igazság az, hogy már abban a percben látható és mutatós eredményeket várunk a testünktől, amikor elkezdjük a fogyókúrát. Szemöldök ráncolva méregetjük magunkat a tükörben azon töprengve, mikor lesz vajon látványos a kínszenvedésünk? Sajnos a folyamat lassú, így csak később vesszük észre magunkon a változást, a tapasztalat pedig azt mutatja, a környezetünknek pedig még több idő kell, hogy lássák, bizony lefogytunk. Az önigazolás és az elismerés várat magára, ám, ha valóban kitartóak vagyunk, előbb-utóbb valamelyik barátunk végre valahára megjegyzi, „ez igen, milyen csinosak is vagyunk ma!”.

A fogyókúra egyébként hihetetlen kihívás, mind mentális, mind fizikai téren. Azok csinálják igazán jól, akik szakemberre bízzák a módszer megtervezését. Persze elképzelhető, hogy nem mindenki igényelheti a szóban forgó személyi edző segítségét: nekik készültünk jelen cikkünkkel néhány olyan jótanáccsal, ami a szakembertől származik. A személyi edzők egyetértenek abban, hogy vannak bizonyos hibák, amelyekkel nemhogy pozitív eredményt, de épp ellenkezőleg, negatív csúcsot fogunk dönteni. Ugye, ismerős az érzés, amikor egy hosszabb és nehezebb fogyókúra után a mérlegre állva azt tapasztaljuk, hogy a kilóink nemhogy eltűntek volna, inkább gyarapodtak.

Diéta, ami az arcnak is jót tesz

Igaz, ami igaz, a szebbik nem képviselői között keresve sem találnánk olyan személyt, aki maradéktalanul elégedett az alakjával. Sőt, bátran kijelenthetjük azt is, hogy a hölgyek többsége roppant szigorúan, talán túl kritikusan szemléli saját magát a tükörben, de mit lehet tenni – nők már csak ilyenek! Sajnos a tapasztalat azt mutatja, minél idősebbek vagyunk, annál nehezebben kivitelezhető a hatékony fogyás is, és akkor még nem is beszéltünk a hölgyek életének második számú mumusáról, a fránya, rettegett ráncokról!

Szerencsére vannak olyan remek és hatékony módszerek, amelyekkel két legyet is üthetünk egy csapásra: a fölösleges zsírpárnáktól is megszabadulhatunk, illetve búcsút mondhatunk a nem túl esztétikus ráncoknak is. Az Amerikában egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Facelift diétát vesézzük ki jelen cikkünkben, ha érdekli a téma, mindenképpen tartson velünk. Mielőtt elmerülünk a kérdéskörben, érdemes megemlíteni, hogy a Facelift módszer nemcsak a ráncoktól és a kilóktól szabadít meg minket, de fitté, egészségessé teszi a szervezetünket, sőt a körmünkre és a hajunk állapotára is kedvezően hat.

Kreatív testmozgás – ha már unja a hagyományos módszereket

Mi a legriasztóbb az életmódváltásban? Az, hogy nem ehetjük a kedvenc ételeinket, vagy valami teljesen más tántorítja vissza az embereket a változástól? A tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ember az életmódváltással kötelező testmozgást tartja a legfélelmetesebbnek, hiszen az rengeteg elszántságot és kitartást igényel a személy részéről. A gond általában az, hogy a választott testmozgás sajnos túl unalmas ahhoz, hogy hosszabb távon lekösse a szóban forgó egyént – mi azonban most összeszedtünk néhány olyan megoldást, amire garantáltan nem fog ráunni senki! Az első ilyen ötlet a kerékpározás. A szóban forgó testmozgási módszer már-már hobbi-számba megy, és kiváló alternatíva bárkinek, aki nem szeret, vagy nem tud sokáig futni.

A kerékpározás szinte az egész testet megmozgatja, emellett pedig remekül formálja a feneket és a lábakat – ám, ami a leginkább élvezetes a biciklizésben az, hogy sohasem unalmas! Nem bizony, hisz a folyamatosan változó táj garantálja, hogy ne érezzük magunkat mókuskerékben, és úgy mozgassuk meg az izmainkat, hogy közben élvezzük az elénk táruló csodás panorámát. Azoknak a személyeknek, akik még csak most léptek rá az életmódváltás rögös útjára, de tudják, hogy nem állnak meg egy szinten, hiszen a folyamatos fejlődés a cél, a kerékpározás tökéletes választás, hiszen felkészíti a testet a nehezebb erőnléti edzésekre. A testmozgás egyébként a roppant közkedvelt úszás formájában is elképzelhető. Az úszás nemcsak fitten tart minket, de tónusossá teszi a testet, megmozgatva minden porcikánkat- ilyen hatásosan egyébként egyetlen sporttevékenység sem képes formálni az alakot.

Hogyan legyünk fittek 70 fölött?

Sajnos ki kell jelentenünk: a tisztest kort megélő embereket a társadalom túl korán „leírja”. Bizony, mi, a fiatalabb generáció hajlamosak vagyunk a 70 fölöttieket beskatulyázni, olyan szerepbe kényszerítve őket, ami a legtöbb esetben nem kényelmes a számukra. Az igazság az, hogy az említett korosztály képviselői, ha lélekben fiatalok maradtak, rengeteg olyan tevékenység elvégzésére képesek, amelyek még egy 20-on évest is lenyűgöznek.

A fittség, a jó kondi az idősebbeknek is éppoly fontos, mint az utánuk jövő generációnak. Persze nem kell ahhoz senkinek maratont futni, hogy bebizonyítsa, még mindig egészséges, de a rendszeres testmozgás valóban fontos. Senkinek nem szabad elhanyagolnia az egészségügyi állapotot, különösen nem azoknak, akik már túllépték az 50-es mérföldkövüket az életük során – hát akkor a 70-eseknek! Az első és talán legfontosabb betartandó szabály az, hogy nem szabad elhízni.

Az egészség és a pozitív gondolatok kapcsolata

A mosoly egy olyan görbe, ami mindent egyenesbe hoz!- halljuk sokszor a jópofa, frappáns mondatot. Talán nem is gondolnánk, hogy e játékos kijelentés milyen mély filozófiai mondanivalót is rejt magában! Bizony, a mosoly, a jó kedély állapot, a boldog léttudat és az egészség szorosabban összefügg, mint azt elsőre sokan hinnénk. Milyen érdekes, hogy a 21. Század másról sem szól, csak az egészség hajhászásáról! Nem hiszi? E tény megállapításához nem kell évekig tartó kutató munkát végezni, elég csak nyitott szemmel és füllel járni-kelni kicsit a világban.

Az internet különféle platformjai, a szociális hálótól kezdve egészen az ártatlannak vélt receptes oldalakig minden arról szól, hogyan lehetünk egészségesek. Az információáradattól azok sem menekülnek, akik kicsit klasszikusabb módon szórakoztatják magukat, ugyanis az újságok hasábjain szintén ez a sláger a legnépszerűbb: életmódváltás, diéta, csodafogyókúra. Nagyon nehéz helyesen lavírozni a fergetegesnek kikiáltott tippek, trükkök és jótanácsok között, így nem is csoda, ha sokszor épp az ellenkezőjét érjük el annak, amit szeretnénk. Az igazság az, hogy van a birtokunkban egy olyan ősi erő, tudás, képesség, vagy nevezzük bárminek, amelynek felhasználásával és megélésével komfortossá tehetjük az életünk bármely területét, így az egészséget is.

Tipikus fogyókúrás hibák és buktatók

Ha megkérdezünk tíz hölgyet arról, elégedett-e az alakjával, valószínűleg kilenc azonnal rávágja – persze csak ha képes abbahagyni a cinikus nevetést- hogy sajnos nem, hiszen lenne még mit jócskán lefaragni a kilókból ahhoz, hogy elégedetten tudjon visszamosolyogni a tükörképére. A szerencsés tízedik pedig valószínűleg füllent, hiszen a nőkről köztudott: soha nincsenek „kibékülve” az éppen aktuális idomaikkal. Az örök favorit megoldás, a kalóriák ellensége, az áhított alak eléréséért felelős megoldás a fogyókúra. Persze már magának a szónak a hallatán is kirázza a hölgyeket a hideg, természetesen nem minden ok nélkül. Sajnos kegyetlenül hangzódhat, de mégis igaz, a nők java része rosszul lát neki a fogyókúrához.

Egyik napról a másikra megkurtítják az addigi étrendjüket és a kukába dobják a frigó tartalmát, önsanyargatásba kezdenek, aztán nem győznek eleget csodálkozni a mérlegre állván, hogy a leadni kívánt fölös kilók helyett még többet szedtek fel. Igen, azok a bizonyos kilók csak erősítésért mentek el, mivel a szervezet így reagálja le az általa „vészhelyzetnek” vélt szituációt, vagyis, hogy nem kapja meg az addigra megszokott ételmennyiséget és minőséget. Ebben a fázisban kezdődik el a zsír raktározása, ami roppant nagy elkeseredéshez vezet a fogyókúrázó részéről, hiszen, ahogy említettük, a nagy nehezen leadott néhány kiló hatványozottan tér vissza. Mit tehetünk azért, hogy a fogyás ne csak tiszavirág életű legyen, de hosszú, tartós és – lehetőség szerint- fájdalommentes.

Melyik a helyes út a diéták útvesztőjében?

Hölgyeim, tegyék a szívükre a kezüket! Titkon, még, ha sohasem vallanák is be, olyan álomalakra vágynak –főleg így a nyár közeledtével-, ami a méltán ünnepelt és irigyelt hollywoodi sztárok sajátja! A szörnyű igazság az, hogy a fennen hirdetett „fogadd el magad” mozgalom kellős közepén is családanyák ezrei pillantgatnak kétségbeesetten a tükörbe, azon furfangos ötleteken törvén a fejüket, mivel is lehetne a nem túl esztétikus zsírpárnákat a strandon eltakarni. Ha nem kenyere az önámítás, és szereti tisztán és világosan látni a helyzetet, be kell látnia, sajnos teljesen fölösleges a trükközés, ha nem tesz az álomalak eléréséért, sohasem az a személy fog visszakacsintani a tükörből Önre, akire bátran visszamosolyoghat.

Nem, ezzel nem azt állítjuk, hogy nem kell magunkkal „kibékülve” elfogadni azt a megváltoztathatatlant, amit a sors genetika-ügyileg nekünk dobott, hiszen, aki körtelakú, az az is marad, illetve akinek rövidek a lábai, sohasem fog Angelina Jolie-szerű kecses, hosszú virgácsokkal ékeskedni. Vannak azonban olyan tényezők, amelyeket kitartással, akarattal, mentálisan megfelelően felkészülve eredményesen ki lehet küszöbölni. A tökéletes példa erre a roppant makacs, nem túl szívderítő látványt nyújtó úszógumi, a hölgyek ádáz ellensége, a narancsbőr, a végtelenül sok fejfájást okozó integető izom és társaik. Mit tehet az ember lánya akkor, ha mindezen zavaró jelenségektől szeretné saját magát megszabadítani?

Hogyan történik a zsírból fogyás?

Amikor valaki sportolni kezd a súlycsökkentés érdekében, elszomorodik, ha azt veszi észre, hogy a testtömege változatlan maradt. Holott nem szabad elcsüggedni, hiszen a jelenség mindenkit érint és el is áruljuk, hogy mi az. A zsírból fogyás izomnövekedéssel jár, vagyis addig, amíg a zsírrétegből veszítünk, addig az izmaink megedződnek és nőnek.

Ennek tudható be az, hogy a mérleg néha egy helyben áll. A sportolás elkezdése után nem a mérleg értékeit kell figyelni, inkább a centikre fókuszáljunk, amelyek a derékról és csípőről tűnnek el. A zsírból fogyás nem egyszerű, sportolni mindenképp kell hozzá. De mi van az étrenddel?

Az egészség és az energiavámpírok kapcsolata

Az egészség definíciójának a meghatározása korántsem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolná bárki. Sokak szerint az egészség a betegség hiányát jelenti, ám ha a mélyére nézünk e kijelentésnek, hamar rájövünk, hogy sántít, sőt, nem is állhat távolabb a valóságtól. Kit nevezünk egészséges embernek? A fogalom komplexitását boncolgatva rájöhetünk, az egészség maga az épség és a jólét- testi, lelki és szociális értelemben. Az a személy, aki nem engedi át magát a negatív töltetű gondolatoknak, tudatosan kerüli a stresszes helyzeteket, figyel a belső „Én” hangjára, könnyebben teremti meg azt a harmóniát, mint az, aki folyamatosan görcsöl, és a jövőn aggódik.

Természetesen ezzel nem azt állítjuk, hogy nem kell a holnapra gondolni, csupán azt, hogy érdemes pozitívan, optimistán és reményteljesen tekinteni az eljövendő napok elé. Sokan nem is gondolnák, mennyire fontos a „kinn” és a „benn” balansza, ha az egészségről van szó. Ám lássunk egy konkrét példát is arra, milyen fontos a pozitív gondolkodás a szervezetünk egészére nézve. Valószínűleg Ön is találkozott már az élete során olyan emberrel, akinek a folyamatos panaszkodás a lételeme, sőt, az is könnyen megtörténhet, hogy a közvetlen környezetében is akad olyan ismerős vagy családtag, aki, amint kinyitja a száját, máris elkezdődik a panaszáradat, és a –talán nem is létező- betegségek sorolása.

Ebben rejlik az intenzív fogyás titka!

Szeretne végre mosolyogva tükörbe nézni a kifogástalan alakját szemlélve? Ha már több diétás módszeren is túlvan annak érdekében, hogy intenzív fogyás következtében elégedett lehessen, azonban a várva várt hatás elmaradt, az Alakorvoslás programot kell kipróbálnia. Egy olyan ellenőrzött, orvosi tapasztalatokon alapuló alakformáló programról van szó, amit egyaránt követhet egészséges és beteg ember, sportoló, de még egy kismama is.

A nordic walking oktatás Önnek való

Szeretne kipróbálni egy új mozgásformát? Egészségesebben akar élni? Jobb erőnlétre vágyik? Akkor a nordic walking oktatás remek ötletnek bizonyulhat. A meetingmyself.hu weboldalon többet megtudhat erről a lehetőségről. Az alaptechnikás tanfolyam mindössze 3 órás, tehát biztosan tud majd időt keríteni a részvételre. Megtanulhatja a helyes bothasználatot és megismerheti a technika alapjait.

A nordic walking oktatás keretén belül, az izmai 90 százalékát megdolgoztathatja túlzott terhelés nélkül. Könnyen és gyorsan járhatja be a terepet. Természetesen, az útnak indulás előtt szüksége lesz bemelegítésre és nyújtásra is, ha el szeretné kerülni a kellemetlen sérüléseket. Rengetegféle botot tehet próbára a nordic walking oktatás során. Előbb-utóbb biztosan meg fogja találni azt, amelyik minden szempontból illik Önhöz.

A változókori hőhullámok fokozott kezelése

A test öregedésével egyre több kellemetlenség nehezíti meg a mindennapokat. A nők esetében ez kétségtelenül a menopauza időszaka, ami sok panaszra adhat okot. Ilyen problémát jelentenek a változókori hőhullámok is, hiszen ezek előfordulása rendkívül gyakori.

Sok nő annyira egyértelműnek veszi, hogy ilyen panaszokkal már nem is fordul az orvosához. A változókori hőhullámok kiváltó oka a hormonális egyensúly felborulása, még pontosabban az ösztrogén és progeszteron szint csökkenése. Az egyensúly visszaállítására fejlesztették ki a Wise Tree Naturals kutatói a ciklusbarát krémet és étrend kiegészítőt.