Fogyókúrás ételek alacsony kalóriatartalommal

fogyókúra
Fogyókúra

Az álomalak ki-ki egyéni megítélése szerint változó képet mutat a kollektív tudatban. Míg vannak, akik 75 kilósan is remekül érzik magukat, addig olyan hölgyek is akadnak szép számmal, akik addig nem nyugszanak, amíg a mérleg nyelve meg nem áll az 50-es jelzésnél. Nos, bármennyire is szeretnénk csodásan csinosak lenni, az egészségünk a legfontosabb kincsünk, így ha épp a soron következő fogyókúra az, amit a fejünkben forgatunk, jobb, ha minden részletre kiterjedő előzetes tervezéssel vágjuk bele a fejszénket a feladatba. Nos, azt tudjuk ugye, hogy a fogyás akkor valósul meg, ha a bevitt kalóriamennyiség alacsonyabb, mint az elégetett energia.

Persze, ha megvonjuk magunktól az evést, épp az ellenkező hatást érjük el, ugyanis a szervezetünk védelmi funkciója beindul, és elkezdi raktározni azt a keveset, amit kap- vagyis a várt fogyás ellenére stagnálunk, sőt, akár fel is szedhetünk néhány kilót. A lelassult anyagcsere, az energiátlanság szintén gyakori tünete a nem megfelelően végzett fogyókúrának. Ahhoz, hogy valóban eredményesek legyünk, az életmódunkat kell megváltoztatni, elsősorban pedig a megszokott menüt lecserélni. Adunk néhány tippet ehhez! Vannak ugyanis olyan ételek, amelyek nemcsak alacsonyak a kalóriatartalmukban, de besegítenek a szervezetnek a méregtelenítésben és a zsírégetésben is. A lista első helyezettje vitathatatlanul a kefir és a görög joghurt.

Amellett, hogy megtámogatja a bélflóra működését, a zsírégetésben is szuper, arról nem is beszélve, hogy mindkét tejtermék roppant finom. A sikeres fogyókúra nem teljes a finom leveles zöldségek hiányában, viszont a rendszeres halfogyasztásra is nagy figyelmet kell szentelnünk. A szakértők egyetértenek abban, hogy a lazac remek választás, és bár kissé borsos az árában, a hatékonyságában verhetetlen, sőt, a szívnek is jót tesz. Az avokádó nagyon megosztó étel, hiszen vannak, akik imádják, mások eskü alatt vallják, hogy a természetes növényi zsírban gazdag avokádó hizlal.

Nos, túlzásba nem kell esni az avokádó fogyasztással, viszont hetente egyszer-kétszer egész nyugodtan beiktathatjuk a menübe. A máj munkáját nagyban megtámogató répa és édesburgonya a kalóriatartalmában is verhetetlen, fogyasztása szintén javallott a fogyókúra napjai alatt. Ha most lelkesen arra gondol, az édes sült burgonya lesz a mai vacsorája, sajnos, szét kell, hogy zúzzuk a finomságról szőtt álmait: ugyanis a sültkrumpli bármilyen formája tilos a fogyókúrázóknak. Hagymát és fokhagymát viszont ehetünk, lehetőleg minél többször. A leheletünk bár nem lesz rózsás, a gyulladást viszont csökkentjük, ami természetes reakciója a szervezetnek a fogyókúra alatt.

Szerencsére az sem jelent gondot, ha egy kis édességre vágyunk a fogyókúra alatt: a dinnye ideális választás! A szóban forgó gyümölcs alig tartalmaz kalóriát, eltelít és hatékonyan csillapítja az éhségérzetet, a méregtelenítésben pedig verhetetlen. A növényi fehérjét a hüvelyesek szolgáltatják, amelyek ráadásul a B-vitamin tartalékjaink felöltéséért is felelnek. Végül, de nem utolsó sorban a fogyókúra napjai alatt ne mondjunk nemet a teljes kiőrlésű gabonaféléknek sem. A zab és korba reggelinek tökéletes, hiszen eltelít és fokozza az energiánkat, a súlyunkat viszont nem gyarapítja.