Fogyókúrázók fatális tévedései

fogyókúra
Fogyókúra

A megmosolyogtató igazság az, hogy már abban a percben látható és mutatós eredményeket várunk a testünktől, amikor elkezdjük a fogyókúrát. Szemöldök ráncolva méregetjük magunkat a tükörben azon töprengve, mikor lesz vajon látványos a kínszenvedésünk? Sajnos a folyamat lassú, így csak később vesszük észre magunkon a változást, a tapasztalat pedig azt mutatja, a környezetünknek pedig még több idő kell, hogy lássák, bizony lefogytunk. Az önigazolás és az elismerés várat magára, ám, ha valóban kitartóak vagyunk, előbb-utóbb valamelyik barátunk végre valahára megjegyzi, „ez igen, milyen csinosak is vagyunk ma!”.

A fogyókúra egyébként hihetetlen kihívás, mind mentális, mind fizikai téren. Azok csinálják igazán jól, akik szakemberre bízzák a módszer megtervezését. Persze elképzelhető, hogy nem mindenki igényelheti a szóban forgó személyi edző segítségét: nekik készültünk jelen cikkünkkel néhány olyan jótanáccsal, ami a szakembertől származik. A személyi edzők egyetértenek abban, hogy vannak bizonyos hibák, amelyekkel nemhogy pozitív eredményt, de épp ellenkezőleg, negatív csúcsot fogunk dönteni. Ugye, ismerős az érzés, amikor egy hosszabb és nehezebb fogyókúra után a mérlegre állva azt tapasztaljuk, hogy a kilóink nemhogy eltűntek volna, inkább gyarapodtak.

Miért van ez? Nos, a szakember véleménye szerint elsősorban azért, mert nem életmódot váltottunk, csupán azzal törődtünk, hogy önsanyargatással lefaragjuk a derékbőségünket. Az életmódváltás komplex feladat, mentális rákészültséget igényel, és nem csupán egy-két hónapot takar. Az életmód radikális megváltoztatásával leadott pluszsúlytól nemcsak ideig-óráig szabadulunk meg, hanem maradandó eredményeket elérve stabilizálhatjuk a testsúlyunkat abban az esetben, ha szemléletet váltunk. A legtöbb fogyókúrázó egyébként –főleg a kezdők- azzal rontják el, hogy nagyon kevés táplálékot vesznek magukhoz a napjuk során, mivel abban reménykednek, így hamarabb következik be a várt változás.

Ilyenkor szólal meg a szervezet vészcsengője: a kevés ételt elraktározza, hiszen érzi, ínséges idők jönnek. Így nem fogyni fogunk, hanem jobb esetben is stagnálni, de a rettegett hízás sem elképzelhetetlen. Sőt, a kevés éves miatt az anyagcsere is lelassul, ami szintén a súly gyarapodását idézi elő. Egyébként célok –pontosan meghatározott, jól definiált célok- hiányában, mivel magunk sem vagyunk tisztában, mit is szeretnénk elérni, a fogyás sem lesz hosszú távú. A szakértők szerint, ha előre meghatározzuk, hogy mit várunk el magunktól a következő egy hónapban (pl.: kevesebb szénhidrát, és több fehérje elfogyasztása), könnyebben tudjuk megtartani az erőfeszítéseink által elért változásokat. Végül, de nem utolsó sorban, a következetesség szintén fontos- anélkül nem sikerül elérni a vágyainkat.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük