Hogyan legyünk fittek 70 fölött?

egészség
Egészség

Sajnos ki kell jelentenünk: a tisztest kort megélő embereket a társadalom túl korán „leírja”. Bizony, mi, a fiatalabb generáció hajlamosak vagyunk a 70 fölöttieket beskatulyázni, olyan szerepbe kényszerítve őket, ami a legtöbb esetben nem kényelmes a számukra. Az igazság az, hogy az említett korosztály képviselői, ha lélekben fiatalok maradtak, rengeteg olyan tevékenység elvégzésére képesek, amelyek még egy 20-on évest is lenyűgöznek.

A fittség, a jó kondi az idősebbeknek is éppoly fontos, mint az utánuk jövő generációnak. Persze nem kell ahhoz senkinek maratont futni, hogy bebizonyítsa, még mindig egészséges, de a rendszeres testmozgás valóban fontos. Senkinek nem szabad elhanyagolnia az egészségügyi állapotot, különösen nem azoknak, akik már túllépték az 50-es mérföldkövüket az életük során – hát akkor a 70-eseknek! Az első és talán legfontosabb betartandó szabály az, hogy nem szabad elhízni.

A tapasztalat azt mutatja, egy bizonyos kor után látványosan magától is felszökik az a fránya, sok-sok fejfájást okozó felesleg, és egyszer csak azon kapjuk magunkat, hogy 10-15 kilóval többet mutat alattunk a mérleg, mint fénykorunkban. Ezt csak és kizárólag egyféleképpen kerülhetjük ha, ha igyekszünk egészségesen étkezni, és a lehető legkevesebb „méreganyagot” bevinni a szervezetünkbe (igen, sajnos a sültkrumpli és a pizza is beletartozik a tiltólistás ételek felsorolásába).

A rendszeres testmozgás nemcsak a fiataloknak, de az idősebb korosztály képviselőinek is hihetetlenül fontos. A szakemberek javaslata a 70-eseknek a napi 30-40 perces testmozgás, ami igazából lehet bármilyen sport, az egyéni erőnlét függvényében. Álljon fel a kanapéból, sétáljon egy nagyot a parkban vagy kertészkedjen kicsit- a lehetőségek tárháza végtelen! A lényeg, hogy ne engedjen a média által kreált nem helytálló nyomásnak, és ne nyugodjon bele az idő múlásába! A mondás, miszerint mindenki annyi éves, amennyinek érzi magát, valóban igaz!

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük