Kreatív testmozgás – ha már unja a hagyományos módszereket

fitnessz
Fitnessz

Mi a legriasztóbb az életmódváltásban? Az, hogy nem ehetjük a kedvenc ételeinket, vagy valami teljesen más tántorítja vissza az embereket a változástól? A tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ember az életmódváltással kötelező testmozgást tartja a legfélelmetesebbnek, hiszen az rengeteg elszántságot és kitartást igényel a személy részéről. A gond általában az, hogy a választott testmozgás sajnos túl unalmas ahhoz, hogy hosszabb távon lekösse a szóban forgó egyént – mi azonban most összeszedtünk néhány olyan megoldást, amire garantáltan nem fog ráunni senki! Az első ilyen ötlet a kerékpározás. A szóban forgó testmozgási módszer már-már hobbi-számba megy, és kiváló alternatíva bárkinek, aki nem szeret, vagy nem tud sokáig futni.

A kerékpározás szinte az egész testet megmozgatja, emellett pedig remekül formálja a feneket és a lábakat – ám, ami a leginkább élvezetes a biciklizésben az, hogy sohasem unalmas! Nem bizony, hisz a folyamatosan változó táj garantálja, hogy ne érezzük magunkat mókuskerékben, és úgy mozgassuk meg az izmainkat, hogy közben élvezzük az elénk táruló csodás panorámát. Azoknak a személyeknek, akik még csak most léptek rá az életmódváltás rögös útjára, de tudják, hogy nem állnak meg egy szinten, hiszen a folyamatos fejlődés a cél, a kerékpározás tökéletes választás, hiszen felkészíti a testet a nehezebb erőnléti edzésekre. A testmozgás egyébként a roppant közkedvelt úszás formájában is elképzelhető. Az úszás nemcsak fitten tart minket, de tónusossá teszi a testet, megmozgatva minden porcikánkat- ilyen hatásosan egyébként egyetlen sporttevékenység sem képes formálni az alakot.

Azok a személyek is rendszeresen belevethetik magukat a medencébe, akik valamilyen ízületi problémával küzdenek, hiszen az úszás abszolút nincs hatással a szóban forgó rendellenességekre. Szintén kreatív módszere a testmozgásnak a harcművészeti és/vagy az önvédelmi tanfolyamokon való részvétel. Az említett tevékenység nemcsak abban segít, hogy elégethessük a felesleget, illetve növeljük az izomtömeget, de abban is hatékony szerepet vállal, hogy javítsuk a koncentrációt, a fegyelmet, a magabiztosságot és a türelmet. Ha birtokosai vagyunk valamely harcművészeti ág tudásának, soha ne éljünk vissza ezzel a nagyfokú hozzáértéssel – viszont igaz, ami igaz, jó érzés, hogy bármilyen helyzetben meg tudjuk védeni magunkat és a hozzánk közel állókat.

Korábban írtunk már arról, milyen pozitívumokat rejt magában a barátokkal végzett sporttevékenység. Bizony, a foci vagy a kosárlabda roppant izgalmas módja annak, hogy fogyjunk néhány kilót – miközben remekül szórakozunk a haverokkal. Miközben megmozgatjuk a testünk minden pontját, a játék hevében észre sem vesszük, hogy mit is csinálunk tulajdonképpen. Végül, de nem utolsó sorban a kreatív testmozgás a táncban is megvalósulhat. Abban az esetben, ha mindig is szeretett volna megtanulni valamilyen különleges, egzotikus táncot, itt a remek lehetőség! Manapság rengeteg táncstílus létezik, így mindenki megtalálhatja azt, ami a leginkább illik az elképzeléseihez és a személyiségéhez. A tánc segít leküzdeni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket, javítja a koordinációt és az egyensúlyt, és észrevétlenül faragja le rólunk a fölösleges kilókat, miközben mi remekül szórakozunk.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük