Tipikus fogyókúrás hibák és buktatók

fogyókúra
Fogyókúra

Ha megkérdezünk tíz hölgyet arról, elégedett-e az alakjával, valószínűleg kilenc azonnal rávágja – persze csak ha képes abbahagyni a cinikus nevetést- hogy sajnos nem, hiszen lenne még mit jócskán lefaragni a kilókból ahhoz, hogy elégedetten tudjon visszamosolyogni a tükörképére. A szerencsés tízedik pedig valószínűleg füllent, hiszen a nőkről köztudott: soha nincsenek „kibékülve” az éppen aktuális idomaikkal. Az örök favorit megoldás, a kalóriák ellensége, az áhított alak eléréséért felelős megoldás a fogyókúra. Persze már magának a szónak a hallatán is kirázza a hölgyeket a hideg, természetesen nem minden ok nélkül. Sajnos kegyetlenül hangzódhat, de mégis igaz, a nők java része rosszul lát neki a fogyókúrához.

Egyik napról a másikra megkurtítják az addigi étrendjüket és a kukába dobják a frigó tartalmát, önsanyargatásba kezdenek, aztán nem győznek eleget csodálkozni a mérlegre állván, hogy a leadni kívánt fölös kilók helyett még többet szedtek fel. Igen, azok a bizonyos kilók csak erősítésért mentek el, mivel a szervezet így reagálja le az általa „vészhelyzetnek” vélt szituációt, vagyis, hogy nem kapja meg az addigra megszokott ételmennyiséget és minőséget. Ebben a fázisban kezdődik el a zsír raktározása, ami roppant nagy elkeseredéshez vezet a fogyókúrázó részéről, hiszen, ahogy említettük, a nagy nehezen leadott néhány kiló hatványozottan tér vissza. Mit tehetünk azért, hogy a fogyás ne csak tiszavirág életű legyen, de hosszú, tartós és – lehetőség szerint- fájdalommentes.

Nos, tegyünk úgy, mint a járni tanuló gyermek- lépésről-lépésre vezessük be az életmódváltást a mindennapjainkba, hiszen már tudjuk, a drasztikus módszerrel az ellenkezőjét érjük el annak, amire vágyunk. Higgye el, már kis változtatással is fantasztikus eredményeket lehet elérni, így nemcsak karcsúbbak, de jóval energikusabbak is lehetünk. Az első fontos lépés, amit unalomig hangoztatnak a szakértők, a rengeteg folyadék fogyasztása. Természetesen jelen esetben nem alkoholos vagy szénsavas italról beszélünk, hanem az éltető, kristálytiszta vízről.

Folytassuk az életmódváltást azzal, hogy lecseréljük az étrendünkben a fehér kenyeret a jóval egészségesebb, kiadósabb, ásványi anyagokban gazdag, emésztést serkentő barna kenyérre. Ha édesen, finom krémes tejjel szereti a kávéját, rossz hírünk van- az eredményes fogyókúra érdekében csakis tisztán, cukor és egyéb adalékanyagoktól mentesen szürcsölheti ezentúl a feketéjét. Napközben igyekezzünk szénhidrátmentesen táplálkozni, és a többször-kevesebbet filozófiát szem előtt tartani. Ha az itt felsorolt tanácsokat megfűszerezi némi testmozgással is, az álomalak valóság hamarabb kopogtat majd az ajtaján, mint azt remélni merné.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük